English version
Prezentacja spółkiRozwińZwiń
Comperia jest pierwszą i największą w Polsce internetową porównywarką finansową. Spółka umożliwia internautom wybór najlepszych produktów spośród ofert banków, ubezpieczycieli, firm leasingowych,TFI oraz innych oferentów produktów finansowych i pozafinansowych.

Działalność Spółki polega na prowadzeniu portali internetowych o tematyce finansowej, które umożliwiają internautom porównywanie produktów finansowych (produkty kredytowe, lokacyjne i ubezpieczeniowe) oferowanych w danej chwili przez instytucje finansowe i wybór najkorzystniejszej oferty. Najpopularniejsze portale należące do Spółki to: „Comperia.pl” (pierwsza w Polsce porównywarka produktów finansowych), “ehipoteka.com” (internetowa wyszukiwarka kredytów hipotecznych), „Banki.pl” (wyszukiwarka placówek bankowych oraz bankomatów), “Autoa.pl” (portal poświęcony rynkowi motoryzacyjnemu i kredytom samochodowym), „Kontoteka.pl” (portal finansowy poświęcony rachunkom bankowym), „ComperiaLead.pl” (strona programu partnerskiego Spółki). W przypadku zainteresowania internauty danym produktem finansowym oferowanym przez konkretną instytucję finansową, internauta poprzez formularz ma możliwość pozostawienia swoich danych kontaktowych, co umożliwi instytucji finansowej kontakt z internautą i sfinalizowanie transakcji (tzw. „lead”). Instytucje finansowe, bezpośrednio lub za pośrednictwem domów mediowych, za otrzymywanie „leadów” płacą Spółce prowizje wynoszące zazwyczaj kilkadziesiąt złotych.

Prowizja płacona Spółce nie zależy od tego czy po kontakcie instytucji finansowej z internautą zdecyduje się on na sfinalizowanie transakcji, ani też nie ma charakteru procentowego. Działalność Spółki polegająca na generowaniu „leadów” związana jest z rynkiem internetowej reklamy efektywnościowej. Spółka osiąga również przychody z umieszczania na swoich portalach reklam wizerunkowych instytucji finansowych.

Zgodnie z raportem „IAB/PwC AdEx 2012” wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wzrosła z 0,7 mld PLN w 2007 roku do 2,2 mld PLN w 2012 roku, co oznacza że średnioroczne tempo wzrostu tego rynku w latach 2007-2012 wyniosło 25,7%.

Wg prognoz PwC do 2017 r. wydatki na reklamę w Internecie wyniosą w Polsce 1,131 mln USD i prawie zrównają się z wydatkami na reklamę telewizyjną. Jednocześnie prognozowane tempo wzrostu polskiego rynku reklamy internetowej, średniorocznie o 13,9%, znacząco przewyższa jednocyfrową dynamikę w większości państw Europy Zachodniej.

Nadrzędnym celem strategii Spółki jest zwiększanie wartości dla akcjonariuszy poprzez dalsze umacnianie pozycji rynkowej oraz optymalizację modelu biznesowego, co Spółka zamierza osiągnąć poprzez zwiększanie pozyskiwanego ruchu internetowego oraz maksymalizację wskaźnika konwersji, rozpoczęcie działalności w zakresie sprzedaży ubezpieczeń, rozszerzenie portfela oferowanych produktów, a także rozwój programu partnerskiego „ComperiaLead”.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami na temat naszej Spółki:
Zarząd spółkiRozwińZwiń
  • Grzegorz Długosz
    Prezes Zarządu Comperia.pl S.A.

    Pan Grzegorz Długosz jest absolwentem Uniwersytetu Marie Curie-Skłodowskiej w Lublinie o kierunku matematycznym. W branży finansowej pracuje od 1994 roku.

    W 2000 roku brał udział w uruchomieniu Banku Millennium, odpowiadając za wdrożenia kart  kredytowych systemu VISA  i AMEX. Od 2000 do 2004 roku tworzył internetową bankowość Inteligo  gdzie uruchomił między innymi pierwszy pełny outsourcing kart płatniczych.

    W latach 2005-2008 pełnił funkcję Dyrektora Centrum Operacji Kartowych w PKO Banku Polskim, zarządzając zespołem 200 pracowników obsługujących ponad 8 mln klientów.

    Od 2008 roku pracował w First Data Polska, gdzie pełnił funkcję członka zarządu, odpowiadając za linię biznesową usług dla banków i instytucji finansowych, w szczególności za sprzedaż i rozwój produktów.

    W latach 2014-2017 wprowadzał na rynek  w spółce Polski Standard Płatności polski system płatności mobilnych BLIK. Najpierw jako wiceprezes Zarządu, a od 2015 jako prezes Zarządu.

    Pan Grzegorz Długosz był także doradcą VISA ds. produktu i marketingu oraz doradcą Mastercard Europe w ramach komitetu marketingowego. Jednocześnie pełnił funkcję Przewodniczącego Grupy Roboczej ds. Kart SEPA.PL.

     

  • Karol Wilczko
    Wiceprezes Comperia.pl S.A.

    Ukończył studia wyższe na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie; posiada dyplom ukończenia kursu poświęconego zarządzaniu finansami w firmie na Uniwersytecie Northwestern - School of Continuing Studies, Chicago

    Doświadczenie zawodowe:
    Comperia.pl (dawniej Serwisy Finansowe Online Sp. z o.o.) - (od maja 2007 r. do chwili obecnej) - członek zarządu, udziałowiec,
    Noble Bank (listopad 2006 r. - maj 2007 r.)- private banker, kierownik oddziału,
    Open Finance (listopad 2004 r. - czerwiec 2006 r.) - doradca finansowy, kierownik oddziału,
    Raiffeisen Bank Polska S.A. (marzec 2004 r. - listopad 2004 r.) - corporate dealer

    Karol Wilczko posiada 181 207 Akcji Istniejących, stanowiących 8,40% w kapitale zakładowym Spółki i uprawniających do wykonywania 6,37% ogólnej liczby głosów na Walnym Zgromadzeniu.

  • Wojciech Małek
    Członek Zarządu/ Dyrektor Finansowy

    Pan Wojciech Małek ukończył z wyróżnieniem Szkołę Główną Handlową w Warszawie, uzyskując w 2000 roku tytuł magistra ekonomii. W 2002 r. ukończył kurs ACCA, zdając wszystkie wymagane egzaminy. W 2006 r. uzyskał tytuł Certified Financial Analyst (w 2011 r. zawiesił członkostwo w CFA).

    Pan Wojciech Małek rozpoczął karierę zawodową w 1999 r. w Arthur Andersen sp. z o.o., gdzie do 2002 r. pracował jako konsultant w dziale audytu i doradztwa gospodarczego. Następnie, w latach 2003-2007 był zatrudniony w Polish Energy Partners S.A. jako kontroler finansowy oraz Business Development Manager. W latach 2007-2010 pełnił funkcję dyrektora odpowiedzialnego za prowadzenie projektów doradczych przy fuzjach i przejęciach w Fidea sp. z o.o. sp. k. Pełnił także funkcję dyrektora finansowego w Wakacje.pl sp. z o.o./wakacje.pl S.A. oraz Comperia Sp. z o.o. W latach 2010-2015 pracował w Enterprise Investors na stanowisku dyrektora odpowiedzialnego za prowadzenie transakcji wyjścia z inwestycji funduszu. W latach 2015-2017 był związany z funduszem Abris Capital Partners oraz spółką Getback S.A.

  • Szymon Fiecek
    Członek Zarządu

    Pan Szymon Fiecek, ur. 1983 ma wykształcenie wyższe. Jest absolwentem wydziału Informatyki (specjalizacja systemy informatyczne, zarządzanie) Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji w Kielcach.
    Od 1996 roku w branży IT, gdzie jako freelancer uczestniczył w wielu projektach internetowych. Swoją karierę zawodową zaczął od 2006 roku w spółce PCB Difin i Müller sp. z o.o. oraz Difin S.A. gdzie odpowiadał za utrzymanie, rozwój systemów informatycznych, serwisów internetowych. W okresie 2012-2014 pełnił rolę Wiceprezesa Zarządu w spółkach KeepOne sp. z o.o. oraz SpaceDrive sp. z o.o.. Obecnie prowadzi własną działalność w zakresie szeroko pojętej informatyki.

    Ze spółką Comperia.pl S.A. zwiazny od 2008, gdzie pełni funkcje Dyrektora ds IT, od czerwca 2016 roku pełni rolę Członka Zarządu.

Rada nadzorczaRozwińZwiń
  • Marek Dojnow
    Przewodniczący Rady Nadzorczej

    Pan Marek Dojnow ukończył studia magisterskie na kierunku Prawo na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas studiów Marek Dojnow uczestniczył w programach stypendialnych z zakresu prawa na Uniwersytecie Le Mans oraz na Uniwersytecie w Strasburgu we Francji. Marek Dojnow biegle posługuje się językiem angielskim i francuskim. Marek Dojnow w latach 1992 – 1993 pracował jako Asystent Ministra Szefa Urzędu Rady Ministrów. W latach 1993 – 1995 pracował w warszawskim i londyńskim biurze międzynarodowej kancelarii prawnej Clifford Chance, gdzie specjalizował się w transakcjach bankowych i rynku kapitałowego. W latach 1995 – 1999 pełnił funkcję dyrektora departamentu Rynku Pierwotnego Dłużnych Papierów Wartościowych w ABN AMRO Bank (Polska), gdzie był zaangażowany w liczne transakcje krajowe i zagraniczne na rynku pierwotnym dłużnych papierów wartościowych oraz w strategiczne transakcje Banku w Polsce. W latach 1999 – 2005 Marek Dojnow pełnił funkcje dyrektora zarządzającego i Prezesa Zarządu ABN AMRO Corporate Finance Polska. Od 2005 r. do chwili obecnej Marek Dojnow jest Partnerem Zarządzającym FIDEA Sp. z o.o. – Sp. kom. Marek Dojnow pełnił funkcję Przewodniczącego Rady Nadzorczej Spółki poprzedniej kadencji.

     

    Zgodnie ze złożonym oświadczeniem poza Spółką Marek Dojnow nie prowadzi działalności, która jest konkurencyjna w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce, oraz nie jest wspólnikiem konkurencyjnej wobec Spółki spółki cywilnej lub osobowej ani członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej. Nie figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

  • Derek Alexander Christopher
    Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej

    Pan Derek Alexander Christopher ukończył Wofford College, Spartanburg, Karolina Południowa. Uzyskał tam tytuł Bachelor of Arts (summa cum laude) w dziedzinie przedsiębiorczości i ekonomii. Natomiast w 1988 roku ukończył J.L. Kellogg School of Management (Podyplomowy Wydział Zarządzania), Northwestern University, Evanston, w Illinois. Uzyskał tam tytuł Masters of Management (Master of Business Administration) w dziedzinie finansów i ekonomii. Derek Alexander Christopher jest specjalistą w dziedzinie finansów międzynarodowych z bogatym 30 letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania przedsiębiorstwami, inwestycji i rynków kapitałowych, księgowości i zarządzania funduszami. Nadzorował i prowadził niezależne analizy oraz wyceny inwestycji. Przez lata był członkiem wielu rad nadzorczych. Pracował na kluczowych stanowiskach między innymi w Goldman Sachs & Co, Citigroup/Citicorp, Polsko-Amerykańskim Funduszu Przedsiębiorczości, Polsko-Amerykańskim Banku Hipotecznym i Creditanstalt-SCG Fund Management. Członek stowarzyszenia Phi Beta Kappa. Otrzymał również nagrodę organizacji American Legion Award i Wydziału Ekonomii. Derek Alexander Christopher jest Dyrektorem Talnet Holding, Prezesem Zarządu Nord Development, Prezesem Zarządu Nord Development-Villa Hel, Prezesem Zarządu Sowińskiego Park, Prezesem Zarządu MHA-MW. Derek Alexander Christopher pełnił funkcję Wiceprzewodniczącego  Rady Nadzorczej Spółki poprzedniej kadencji.

    Zgodnie ze złożonym oświadczeniem poza Spółką Derek Alexander Christopher nie prowadzi działalności, która jest konkurencyjna w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce, oraz nie jest wspólnikiem konkurencyjnej wobec Spółki spółki cywilnej lub osobowej ani członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej. Nie figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

  • Michał Piwowarczyk
    Członek Rady Nadzorczej

    Pan Michał Piwowarczyk jest absolwentem Cass Business School na kierunku Finanse oraz University of Bradford School of Management na kierunku Międzynarodowy Handel i Zarządzanie. Od 2009 roku świadczy usługi doradztwa gospodarczego dla firm, głównie w zakresie strategii, pozyskiwania kapitału, transakcji fuzji i przejęć oraz inwestycji kapitałowych.

     

    Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, poza Spółką Pan Michał Piwowarczyk nie prowadzi działalności, która jest konkurencyjna w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce, oraz nie jest wspólnikiem konkurencyjnej wobec Spółki spółki cywilnej lub osobowej ani członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej. Pan Michał Piwowarczyk nie figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

  • Krzysztof Mędrala
    Członek Rady Nadzorczej

    Pan Krzysztof Mędralajest absolwentem Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Ukończył także studia podyplomowe na kierunku Rachunkowość i Finanse w Szkole Zarządzania i Przedsiębiorczości Akademii Ekonomicznej w Krakowie (aktualnie Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Zarządzanie Personelem na Wydziale Zarządzania Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie oraz Akademię Strategicznego Przywództwa – Management Advance (Management II) Canadian International Management w Warszawie. Posiada tytuł Executive MBA Uniwersytetu Warszawskiego oraz University of Illinois at Urbana – Chapaign w USA.

    Obecnie - Prezes Zarządu Origin Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych S.A.. Poprzednio pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu w Money Makers TFI S.A. w Warszawie, Country Menagera Getin Holding w Rumunii, Wiceprezesa Zarządu w Casus Finanse S.A., Wiceprezesa Zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Europa S.A. oraz Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie S.A. a także był Dyrektorem Zarządzającym Alfa Bank w Kijowie, Dyrektorem Departamentu Sprzedaży i Marketingu HSBC Bank Polska S.A oraz Dyrektorem Regionalnym w Lukas i Lukas Bank S.A (aktualnie Credit Agricole Bank Polska S.A).

    Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, poza Spółką Pan Krzysztof Mędrala nie prowadzi działalności, która jest konkurencyjna w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce, oraz nie jest wspólnikiem konkurencyjnej wobec Spółki spółki cywilnej lub osobowej ani członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej. Pan Krzysztof Mędrala nie figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

  • Jabłoński Adam
    Członek Rady Nadzorczej

    Pan Adam Jabłoński ukończył studia magisterskie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Finanse i Bankowość (1993 – 1998), Podyplomowe Studium Prawa Spółek przy Kolegium Zarządzania i Finansów SGH (2001) oraz studia doktoranckie w dziedzinie ekonomii w Szkole Głównej Handlowej (2003-2005).Od roku 2005 do chwili obecnej Adam Jabłoński jest wspólnikiem i partnerem w Fidea Sp. z o. o. – Sp. komandytowa, wiceprezesem zarządu Fidea Sp. z o.o. a także prezesem zarządu Valorum Sp. z o.o., firm doradczych działających w obszarze doradztwa strategicznego i transakcyjnego na rynku fuzji i przejęć w Polsce.

     

    W latach 1999 – 2005 Adam Jabłoński pełnił funkcję menadżera a następnie dyrektora w ABN AMRO Corporate Finance (Polska) Sp. z o.o., w dziale fuzji i przejęć. W latach 1998– 1999 Adam Jabłoński pracował w holenderskiej centrali banku ABN AMRO Bank N.V. w Amsterdamie w pionie bankowości inwestycyjnej, a w latach 1996 – 1998 w departamencie bankowości korporacyjnej ABN AMRO Bank(Polska) S.A. W latach 1994 – 1996 Adam Jabłoński pracował jako analityk finansowy w spółkach grupy Siemens AG w Polsce.

     

    Zgodnie ze złożonym oświadczeniem, poza Spółką Pan Adam Jabłoński nie prowadzi działalności, która jest konkurencyjna w stosunku do działalności wykonywanej w Spółce, oraz nie jest wspólnikiem konkurencyjnej wobec Spółki spółki cywilnej lub osobowej ani członkiem organu spółki kapitałowej lub członkiem organu jakiejkolwiek konkurencyjnej osoby prawnej. Pan Adam Jabłoński nie figuruje w rejestrze dłużników niewypłacalnych prowadzonym na podstawie ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Kalendarium
30.08.2016
Raport półroczny za I półrocze 2016 r.