Grupa Comperia odjeżdża konkurencji. Duży kontrakt z OTOMOTO

By

Notowana na GPW Grupa Comperia podpisała roczny kontrakt z Grupą OLX. Zaoferuje klientom OTOMOTO różne formy finansowania samochodu poprzez swoje usługi porównania ofert bankowych i platformę ComperiaRaty, jak również w niedalekiej przyszłości np. możliwość zakupu części czy akcesoriów samochodowych poprzez rozwiązanie płatnicze dla e-commerce Comfino.

[AKTUALIZACJA, 29.01.2025, godz. 14:40]

Serwis OTOMOTO skorzystał z prawa do jednostronnej zmiany zakresu współpracy i podjął decyzję o jej poszerzeniu. W związku z tym Comperia.pl otrzymuje wyłączny dostęp 100 proc. powierzchni reklamowej w OTOMOTO i staje się wyłącznym dostawcą usług finansowych w serwisie. Źródło: Raport bieżący nr 4/2025.

[Pierwotny komunikat]

ComperiaRaty dopasuje najlepszą formę finansowania do konkretnego kupującego auto na OTOMOTO, wiodącej platformie motoryzacyjnej, a finansowanie może wynieść nawet do 300 tys. złotych.

Rośniemy jako porównywarka produktów i usług finansowych, rozwijamy się jako fintech, udoskonalamy naszą odnogę ubezpieczeń i posiadamy sieć afiliacyjną ComperiaLead, która umożliwia blogerom i twórcom internetowym generowanie realnych zysków.

Wyrośliśmy właśnie z segmentu reklamy oraz pośrednictwa w sprzedaży usług finansowych. W tym jesteśmy najlepsi, i najlepsi chcą z nami współpracować. Konsolidujemy rynek i pokazujemy, że umiemy na tym zarabiać jak nikt inny

– mówi Cezary Tokarski, członek zarządu Grupy Comperia odpowiedzialny za wdrożenie.

Wielki powrót po latach. Comperia wie jak zarabiać

To powrót po trzech latach, kiedy byliśmy już wyłącznym partnerem finansowym OTOMOTO. Ale teraz jesteśmy w zupełnie innym miejscu: silniejsi, więksi, z jeszcze lepszą ofertą banków i instytucji finansowych

– mówi Szymon Fiecek, prezes Grupy Comperia.

Dzięki ogłoszonej współpracy Grupa Comperia – dysponująca statusem małej instytucji płatniczej – staje się jednym z największych polskich carfintechów. Umowa przewiduje różne warianty współpracy, od których zależy finalna kwota transakcji – w zależności od ostatecznie ustalonego wariantu opiewająca na do ok. 13 mln zł gwarantowanego wynagrodzenia.

Comperia.pl powstała w 2007 roku jako porównywarka finansowa, ale już dawno nie jest to główny profil jej działalności. Obecnie grupa ma trzy filary biznesowe:

  • ubezpieczenia (porównywarka Compero.pl oraz pośrednictwo w sprzedaży ubezpieczeń przez spółkę Comperia Ubezpieczenia)
  • rozwiązanie płatnicze dla e-commerce Comfino.pl
  • reklama, sieć afialicyjna ComperiaLead.pl i pośrednictwo w sprzedaży usług finansowych.

Ten ostatni segment przynosi notowanej na warszawskim parkiecie spółce najwięcej przychodu: 22,4 mln zł z 43,3 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. (publikacja skonsolidowanego raportu rocznego za 2024 rok przewidziana jest na 20 marca). Spółka wyspecjalizowała się zatem w pozyskiwania nowych klientów dla swoich partnerów – przede wszystkim polskich banków, których obecnie skupia 19 – poprzez wykorzystanie poleceń znajomych oraz prezentację swoich ofert oraz reklam w internecie.

Połowa Polaków marzy o zmianie auta. Jak kupujemy te używane?

Pod koniec ubiegłego roku OTOMOTO opublikowało raport “Finansowanie samochodów nowych i używanych w Polsce” z którego wynika, że tradycyjny sposób zakupu samochodów – za gotówkę – cieszy się w Polsce największą popularnością wśród kupujących auta używane w przedziale cenowym do 50 tys. zł. Ale to się zmienia. – Nowoczesne formy finansowania zakupu pojazdów zwiększają dostępność nowszych samochodów dla szerokiego grona kierowców, a więc stwarzają realną szansę na obniżenie średniej wieku pojazdów w Polsce, wynoszącej blisko 15 lat – uważa cytowana w raporcie Agnieszka Czajka, general manager OTOMOTO z OLX Group.
W przypadku droższych aut coraz większym zainteresowaniem cieszą się kredyt, leasing oraz wynajem długoterminowy. I choć kupujący – w teorii, na poziomie deklaracji – woleliby kupić droższe auto, z danych platformy wynika, że decydują się na te najtańsze. Aż 47 proc. respondentów badania na próbie tysiąca kierowców w wieku 25+ lat deklarujących chęć zmiany auta w ciągu 12 miesięcy chciałoby posiadać nowe auto, jednak tylko 39 proc. planuje jego zakup w najbliższym czasie. Potwierdzają to dane dot. rejestrowanych pojazdów w Polsce – większość to auta używane. SUV-y królują wśród poszukiwanych modeli, a Toyota pozostaje najczęściej wybieraną marką nowych aut. Audi dominuje wśród importowanych pojazdów używanych.