Warszawa, 12 marca 2021 roku
Szanowni Akcjonariusze,
Rok 2020 był w naszej Spółce czasem dużych zawirowań makroekonomicznych
wpływających na możliwości działania Spółki. Nasze działania mimo trudnych okoliczności
makroekonomicznych związanych z epidemią koronawirusa przyczyniły się do polepszenia
wyników Spółki w roku 2020 w porównaniu z rokiem poprzednim. Ugruntowaliśmy dobrą,
stabilną pozycję finansowej Grupy.
EBITDA Spółki wyniosła 2544 tysięcy PLN, co stanowi wzrost o 9% wobec roku
poprzedniego (EBITDA Grupy za 2019 to 2334 tys. złotych). Zysk netto zwiększył się o
23% do poziomu 1829 tysięcy złotych. Mamy całkowicie spłacone zadłużenie kredytowe,
a inwestycje finansowaliśmy z bieżącego cash flow. Utrzymaliśmy też nasz potencjał
inwestycyjny na rok 2021.
W drugim kwartale 2020 roku Rada Nadzorcza Spółki podjęła decyzję o wzmocnieniu
składu Zarządu o pana Pawła Szukalskiego w randze Członka Zarządu. Paweł Szukalski
ma ogromne doświadczenie w obszarze sprzedaży i marketingu i od początku drugiego
półrocza wspiera Spółkę w rozwoju
W 2020 roku intensywnie rozwijaliśmy projekt ComperiaRaty. Ten projekt określaliśmy
wcześniej mianem FinTech. Epidemia Covid-19 oraz ograniczenia nałożone przez
ustawodawcę na wiele branż gospodarki (w tym sektor FinTech) wywarły mocny wpływ
na wyniki ComperiaRaty. Nasi partnerzy (banki i firmy z sektora poza bankowego)
wykazywali zmniejszony apetyt na ryzyko kredytowe zaostrzając kryteria
przyznawalności kredytów i wprowadzając dodatkowe wymogi (np. konieczność
dostarczania dodatkowych dokumentów przez klientów). Dla wielu klientów
zatrudnionych w najbardziej dotkniętych przez COVID-19 branżach, finansowanie było
znacząco utrudnione lub niedostępne. Wprowadzone zmiany zmusiły nas do obsługi w
innym kanale klientów zaangażowanych na platformie ComperiaRaty. Nie bez wpływu
pozostał również fakt renegocjacji umowy z jednym z partnerów, który wprowadził nowy
proces, do którego ComperiaRaty musiała się dostosować.
Ostatni kwartał 2020 to okres istotnych zmian w ComperiaRaty. Obserwowaliśmy
stopniowe znoszenie obostrzeń i otwieranie się partnerów na nowych klientów - powrót
do udzielania kredytów klientom ComperiaRaty. W czwartym kwartale podpisaliśmy
umowy z bankami, które weszły na platformę jako kredytodawcy. Były to bank BNP
Paribas oraz InBank. Należy odnotować fakt, że po raz pierwszy pod koniec roku 2020
przeprowadziliśmy wielokanałową kampanię reklamową skierowaną do użytkowników
internetu. Kampania zaowocowała pozyskaniem nowej grupy klientów poszukujących
finansowania w kanale internetowym. Istotnym krokiem w rozwoju ComperiaRaty było
wejście w obszar płatności ratalnych w e-commerce. Podpisaliśmy pierwszą w historii