SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI GRUPY KAPITAŁOWEJ COMPERIA.PL ZA 2020 ROK
wyszukiwarki osiągają ten cel poprzez opracowywanie nowych mechanizmów i
algorytmów selekcji, sortowania i prezentacji danych stron podmiotów na bieżąco. Dzięki
temu konsumenci mogą łatwiej odnaleźć poszukiwane przez siebie informacje.
Zmiany algorytmów pozycjonowania i prezentacji witryn w wyszukiwarkach
internetowych powodują zmianę hierarchii prezentowanych stron www, co ma znaczny
wpływ na liczbę użytkowników odwiedzających poszczególne strony. Istnieje ryzyko, że
algorytmy serwisów wyszukiwawczych zmienią się w taki sposób, który spowoduje
zmniejszenie się liczby użytkowników witryn Grupy, co może spowodować zmniejszenie
rentowności, wymagało bowiem będzie większych nakładów na promocję i
pozycjonowanie stron www Grupy. Dodatkowo, na skutek błędu bądź awarii leżącej po
stronie Grupy bądź jej usługodawców, dane Grupy mogą zostać całkowicie lub w
znacznym stopniu usunięte z wyników wyszukiwania danej wyszukiwarki, bądź też
wyszukiwarka przestanie funkcjonować.
Czasowe lub stałe wyeliminowanie danej witryny z wyników wyszukiwania danej
wyszukiwarki lub też przesunięcie witryny na odległe miejsce w wynikach wyszukiwania
mogą również mieć miejsce w wyniku niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek działań
pracowników witryn internetowych, które zmierzają do jak najkorzystniejszego
pozycjonowania danej witryny. Grupa dąży do zminimalizowania ryzyka związanego ze
zmianą mechanizmów pozycjonowania i prezentacji witryn w wyszukiwarkach
internetowych poprzez:
• Bieżące monitorowanie wymagań wyszukiwarki, jakie są stawiane stronom przez
algorytm Google i wprowadzanie odpowiednich zmian na stronach Grupy.
• Stały monitoring pozycji stron w wyszukiwarce Google, narzędziach Google
Webmaster Tools oraz Google Analytics i innych, mający na celu kontrolę sytuacji i
umożliwienia podejmowania natychmiastowych działań w sytuacjach zagrożenia.
• Wprowadzenie do strategii komunikacyjnej firmy content marketingu (zarządzania
treścią). Działania content marketingowe można podzielić na tworzenie danych (raporty,
analizy, artykuły) oraz zacieśnianie współpracy z partnerami z programu ComperiaLead.
Grupa tworzy własne środowisko internautów żywo zainteresowane dostarczanymi
informacjami i rozwiązaniami.
• Utrzymywanie kilku portali – Grupa stworzyła portale wyspecjalizowane w analizie
konkretnej kategorii produktów finansowych. Oprócz portalu Comperia.pl, porównującego
zarówno produkty lokacyjne, kredytowe, jak i ubezpieczeniowe, Grupa posiada również
portal ehipoteka.com specjalizujący się w porównywaniu kredytów hipotecznych, portal
Kontoteka.pl specjalizujący się w porównywaniu kont bankowych, portal Banki.pl,
pozwalający na lokalizację placówek bankowych i bankomatów oraz porównywanie ofert
różnych banków. Dzięki posiadaniu przez Grupę zdywersyfikowanego portfela marek
porównywarek finansowych, zmniejsza się ryzyko uzależnienia Grupy od wyszukiwarek
internetowych (w przypadku posiadania jednej witryny uzależnienie to jest większe) oraz
zwiększa prawdopodobieństwo trafienia internauty na portal będący w posiadaniu Grupy.