Warszawa, 14 marca 2022 roku
Szanowni Akcjonariusze,
Rok 2021 był najlepszym rokiem w całej historii Comperii pod względem
wyników finansowych!
Przychody Spółki wyniosły 30 349 tysięcy PLN (wzrost o 93% rdr),a EBITDA Spółki
wyniosła 6 989 tysięcy PLN (wzrost 2,7 razy tj. 175 % rdr). Mamy całkowicie spłacone
zadłużenie kredytowe, a inwestycje finansowaliśmy z bieżącego cash flow. Utrzymaliśmy
też nasz potencjał inwestycyjny na rok 2022.
Osiągnęliśmy wiele sukcesów na wielu polach działalności Spółki – rozwinęliśmy segment
reklamy efektywnościowej, włączyliśmy projekt ComperiaRaty w nasze lejki sprzedażowe,
uruchomiliśmy markę Comfino będącą platformą płatności odroczonych dla konsumentów
w ecommerce.
Przyczyny tego wzrostu są następujące: a) sytuacja makroekonomiczna – kombinacja
wysokiej inflacji i niskich stóp procentowych (ujemna bazowa realna stopa procentowa)
zachęca konsumentów do korzystania z finansowania dłużnego, b) efektów dopasowania
naszych działań do oczekiwań instytucji finansowych, które starają się pozyskać klientów
aktywnie korzystających z rachunków bankowych , c) efekt strategicznej współpracy z
kontrahentem o którym wspominaliśmy w raporcie bieżącym nr 3/2021, d) efekt niskiej
bazy – w 2020 szokiem makroekonomicznym okazał się wybuch pandemii koronawirusa.
Zanotowaliśmy wtedy głębokie spadki zarówno na poziomie przychodów jaki EBITDA
spowodowane wybuchem pandemii.
W segmencie pośrednictwa kredytowego on-line rok 2021 upłynął nam pod znakiem
wytężonej pracy związanej z produktem ComperiaRaty. Duży nacisk położyliśmy na
dostosowanie produktu do potrzeb klientów, powiększenie grona użytkowników oraz
partnerów handlowych .Zaufali nam i rozpoczęli z nami współpracę tacy partnerzy, jak:
Bank Handlowy S.A. (City Bank), fintech Smartney, należący do francuskiej grupy Oney
Bank oraz AS INBANK S.A. Warto wspomnieć również o Banku BNP Paribas, z którym
rozwijaliśmy dotychczasową współpracę (min. o nowe aktywności na polu marketingu).
Marka ComperiaRaty pozostaje nadal marką dedykowaną kredytom gotówkowym na
dowolny cel. Markę ComperiaRaty wprowadziliśmy w nasze aktualne lejki sprzedażowe i
jest ona teraz częścią segmentu reklamy efektywnościowej.
W 2021 roku w segmencie pośrednictwo kredytowe e-commerce kontynuowaliśmy prace
związane z rozwojem produktu oraz komercjalizacją tego projektu. W projekcie
finansowanie e-commerce powołaliśmy nową markę Comfino.pl. To pierwsza platforma
finansowa łącząca banki, fintechy oraz klientów B2C i B2B. Dzięki platformie Comfino