Comperia Ubezpieczenia. Przychody wzrosły o 22% rdr. Tak jak wspominaliśmy w
naszych poprzednich komentarzach do wyników okresowych w segmencie ubezpieczeń
uzyskaliśmy trwałą rentowność EBITDA. W 2021 odnotowaliśmy ponad 2-krotny wzrost
EBITDA w stosunku do 2020 roku. W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy
koncentrować się na dalszym powiększaniu skali działalności ubezpieczeniowej oraz
będziemy podejmować działania w celu bezpośredniego pozyskania klientów
ubezpieczeniowych poprzez portal Compero.pl. Pozyskani klienci ubezpieczeniowi będą
obsługiwani przez naszą grupę lub sieć agentów, którzy z nami współpracują. W 2022
roku będziemy kontynuować działania mające zwiększyć skalę biznesu w naszej obecnej
sieci oraz podejmiemy inicjatywy w celu pozyskiwania i obsługi klienta przez własne
zasoby Grupy jak też będziemy zwiększać sieć agentów.
W segmencie pośrednictwa kredytowego on-line rok 2021 upłynął nam pod znakiem
wytężonej pracy związanej z produktem ComperiaRaty. Duży nacisk położyliśmy na
dostosowanie produktu do potrzeb klientów, powiększenie grona użytkowników oraz
partnerów handlowych .Zaufali nam i rozpoczęli z nami współpracę tacy partnerzy, jak:
Bank Handlowy S.A. (City Bank), fintech Smartney, należący do francuskiej grupy Oney
Bank oraz AS INBANK S.A. Warto wspomnieć również o Banku BNP Paribas, z którym
rozwijaliśmy dotychczasową współpracę (min. o nowe aktywności na polu marketingu).
Marka ComperiaRaty pozostaje nadal marką dedykowaną kredytom gotówkowym na
dowolny cel. Markę ComperiaRaty wprowadziliśmy w nasze aktualne lejki sprzedażowe i
jest ona teraz częścią segmentu reklamy efektywnościowej.
W 2021 roku w segmencie pośrednictwo kredytowe e-commerce kontynuowaliśmy prace
związane z rozwojem produktu oraz komercjalizacją tego projektu. W projekcie
finansowanie e-commerce powołaliśmy nową markę Comfino.pl. To pierwsza platforma
finansowa łącząca banki, fintechy oraz klientów B2C i B2B. Dzięki platformie Comfino
klienci indywidualni i firmowi mogą wybrać najbardziej wygodną dla siebie formę
finansowania, spośród rat 0%, rat marżowych, pożyczek dla firm oraz oferty typu kup
teraz-zapłać później (BNPL). W 2021 roku ponieśliśmy wydatki inwestycyjne na realizację
projektu Comfino w łącznej kwocie 1 207 tysięcy złotych. Do grona partnerów Comfino,
finansujących zakupy w e-commerce dołączyły dwa czołowe banki – Alior Bank oraz AS
INBANK S.A. Do współpracy zaprosiliśmy też fintech Brutto.pl oferujący pożyczki dla firm,
jak również fintech Twisto oferujący usługi kup-teraz zapłać-później (BNPL). Dokonaliśmy
wdrożeń Comfino.pl m.in. w marketplace medycznym – Kliniki.pl. Podpisaliśmy również
pierwsze umowy ze sklepami internetowymi na świadczenie usług płatności Comfino. W
2021 roku z naszych usług mogli korzystać klienci min. Pokker Office (siadam.pl), GTS
Glaztersan(elazienka24.pl), BUD-mix (sklepbudowlanca.pl). W czwartym kwartale 2021
roku nawiązaliśmy współpracę z platformami Software as a Service (SaaS) – Sellingo.pl
(GRUPA ESPRZEDAŻ) oraz CStore S.A. Integracja z platformami SaaS pozwala nam na
wdrożenie naszego produktu do sklepów używających oprogramowania tych partnerów.