3.1.1. Rynek reklamy internetowej może zmienić się w sposób
nieprzewidziany przez Grupę i skutkujący spadkiem wartości
przychodów.
Główna działalność Grupy jest uzależniona od umów bezpośrednich zawieranych
z bankami, towarzystwami ubezpieczeniowymi, operatorami GSM oraz z domami
mediowymi na przeprowadzanie wizerunkowych oraz efektywnościowych kampanii
reklamowych, realizowanych poprzez witryny internetowe zarządzane przez Grupę lub
w ramach programu partnerskiego ComperiaLead. Z tego powodu Grupa wystawiona jest
na ryzyko związane z koniunkturą na rynku reklamy internetowej. Wzrost konkurencyjności
lub wahania wielkości tego rynku mogą powodować (przy braku wzrostu udziału Grupy
w tym rynku) spadek przychodów Grupy. Podobnie mogą skutkować zmiany trendów
korzystania z sieci internet (np. wskutek zmiany technologii, mód, zwyczajów
użytkowników), które nie będą antycypowane przez Grupę i do których Grupa nie
przygotuje się odpowiednio modelując przekaz kierowany do użytkowników.
3.1.2. Spółki Grupy są eksponowane na ryzyko związane z konkurencją
Grupa Comperia.pl działa w segmencie internetowej reklamy efektywnościowej oraz
wizerunkowej dla branży finansowej, ubezpieczeniowej oraz telekomunikacyjnej.
Bezpośrednią konkurencją w dwóch pierwszych obszarach są inne porównywarki jak
ebroker.pl, totalmoney.pl, rankomat.pl, mfind.pl oraz portale finansowe takie jak
Bankier.pl czy Money.pl. W dłuższym terminie nie można jednak wykluczyć pojawienia się
nowych inicjatyw projektowych. Emitent wskazuje na dynamiczny charakter rynku mediów
internetowych (w tym reklamy) oraz relatywnie niską barierę wejście na ten rynek
podmiotów konkurencyjnych.
Konkurencja z zakresu działalności w obszarze GSM, Internet/Telewizja/Telefon to głównie
nowopowstałe porównywarki: Panwybierak.pl, Skrzydelko.pl, Teleguru.pl, Komorkomat.pl
oraz serwis TotalMoney.pl. Emitent nie może wykluczyć pojawienia się ważnej konkurencji
wśród pomiotów prowadzących porównywarki innych usług i dóbr, jak również dużych
graczy rynku mediów internetowych.
W segmencie ubezpieczeniowym zarówno w kanale sprzedaży tradycyjnej poprzez sieć
agentów ubezpieczeniowych, jak i w kanale direct istnieje duża konkurencja ze strony
istniejących podmiotów. Należy jednak podkreślić, że do tej pory żaden z podmiotów
oferujących sprzedaż w kanale tradycyjnym nie funkcjonuje w oparciu o aplikację
umożliwiającą w tak szerokim zakresie porównywanie ofert towarzystw ubezpieczeniowych
oraz zakup tej oferty, korzystając w całym tym procesie z jednej aplikacji. Nie można
jednak wykluczyć możliwości pojawienia się na rynku systemów konkurencyjnych wobec
aplikacji Comperia Agent.
Grupa dokłada wszelkich starań, aby utrzymać pozycję lidera na rynku pod kątem
oferowania najbardziej zawansowanych rozwiązań technologicznych. Potwierdza to m.in.
fakt, że niejednokrotnie aplikacja Comperia Agent jest pierwszą aplikacją zewnętrzną
integrującą się z webserwisami towarzystw ubezpieczeniowych. Grupa skutecznie zachęca
towarzystwa ubezpieczeniowe do integrowania się z aplikacją, dzięki czemu stale poszerza