Szanowni Akcjonariusze,
Rok 2022 był kolejnym rokiem z rzędu, w którym osiągnęliśmy rekordowe wyniki
finansowe.
Przychody Grupy wyniosły 44 098 tysięcy PLN (wzrost o 15% rdr), a EBITDA Spółki
wyniosła rekordowe 8 007 tysięcy PLN (wzrost 22 % rdr). Utrzymaliśmy też nasz potencjał
inwestycyjny na rok 2023.
Osiągnęliśmy sukcesy na wielu polach działalności Grupy kontynuowaliśmy rozwój
segmentu reklamy efektywnościowej oraz projektu platformy płatności e-commerce
Comfino. Rozbudowaliśmy wertykalnie i horyzontalnie portal Telepolis.pl, zwiększając
grono partnerów biznesowych i odbiorców-czytelników. W segmencie ubezpieczeń
dokonane zmiany zaowocowały większą wydajnością i lepszą jakością pracy naszej sieci
agentów.
Wspomniane wzrosty udało nam się osiągnąć pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej
spowodowanej wojną na Ukrainie oraz serii podwyżek stóp procentowych rozpoczętej
jeszcze w październiku 2021. W 2022 roku, podobnie jak w roku 2021, na osiągnięte
wzrosty wpływ miały następujące czynniki:
a) dobra sytuacja makroekonomiczna znaczny impuls fiskalny napędzający
konsumpcję w 2022 roku;
b) wpływ inflacji i wzrostu stóp procentowych na przeniesienie środka ciężkości
przychodów z produktów kredytowych na produkty oszczędnościowe;
c) ponad dwukrotny wzrost przychodów (119%) pochodzących z realizacji kampanii
efektywnościowych na rzecz banków w zakresie produktów oszczędnościowo
lokacyjnych;
d) zwiększenie skuteczności w zakresie kampanii efektywnościowych mających na celu
pozyskiwanie klientów zainteresowanych produktami pozafinansowymi;
e) efekt strategicznej współpracy z kontrahentem o którym wspominaliśmy w raporcie
bieżącym nr 8/2022.
Tak jak wspominaliśmy wyżej, rok 2022 upłynął pod znakiem wytężonej pracy nad
rozwojem serwisu tematycznego Telepolis.pl. Odnotowaliśmy znaczący wzrost
popularności serwisu liczba użytkowników wzrosła o 55% z 22 mln w 2021 roku do 34
mln w 2022 roku zwiększając tym samym liczbę odsłon o 163%. Serwis Telepolis.pl
kilkukrotnie zdobył tytuł najbardziej poczytnego serwisu w kategorii Nauka i Technika
w Polsce, według badania Mediapanel. W nadchodzących kwartałach będziemy skupiać się
nad rozwojem nowych formatów prezentacji treści (m.in. video), poszerzaniem tematyki
portalu oraz grona partnerów i odbiorców. W Comperia Ubezpieczenia rok 2022 upłynął
pod znakiem modyfikacji podejścia do współpracy z naszymi partnerami i adaptacji do
rynku z silnym trendem deprecjacji cen składek ubezpieczeniowych. Skupialiśmy się na
poprawie jakości sieci, jej wydajności i polepszeniu organizacji pracy. Dzięki temu
osiągnęliśmy sukces w realizacji zakontraktowanych planów sprzedażowych Towarzystw
Ubezpieczeniowych. Wprowadzone działania skutkowały również wzrostem dynamiki
przypisu/inkasa, a to przełożyło się na zdobycie większego udziału w rynku. W segmencie
direct (online) pracowaliśmy nad dostosowaniem portalu Compero.pl do naszej filozofii
omnikanałowości możliwości nabywania ubezpieczenia wymiennie w kanałach online
i offline. Z myślą o naszych klientach, wprowadziliśmy szereg zmian, udogodnień i nowych
funkcjonalności
W 2023 roku stawiamy sobie za cel, dalszy rozwój narzędzi wspomagających sprzedaż
ubezpieczeń, zwiększenie ilości oferowanych produktów ubezpieczeniowych oraz wzrost
sieci agentów. W 2022 roku mocno rozwijaliśmy markę Comfino.pl - nasze rozwiązania
dedykowane segmentowi e-commerce. Comfino.pl to platforma finansowa łącząca banki,
fintechy oraz klientów B2C i B2B. Klienci indywidualni i firmowi mogą wybrać najbardziej
wygodną dla siebie formę finansowania, spośród rat 0%, rat marżowych, płatności BLIK,
pożyczek dla firm oraz oferty typu kup teraz - zapłać później (BNPL). W ubiegłym roku
ponieśliśmy wydatki inwestycyjne na realizację projektu Comfino w łącznej kwocie 2 889
tysięcy złotych. Do grona partnerów Comfino, finansujących zakupy w e-commerce
dołączyły kolejne podmioty wiodące prym w finansowaniu zakupów internetowych
Santander Consumer Bank oraz operator płatności międzybankowych BLIK. Zostaliśmy
partnerem czołowych platform typu SaaS, dostarczających rozwiązania do sklepów
internetowych, takich jak:
a) PrestaShop międzynarodowa platforma, na oprogramowaniu której, pracuje
w Polsce kilkadziesiąt tysięcy sklepów;
b) Shoper największa polska platforma, na oprogramowaniu której, pracuje w Polsce
kilkanaście tysięcy sklepów;
c) SOTE jedna z wiodących platform w Polsce;
d) ShopGold jedna z wiodących platform w Polsce.
Podpisaliśmy ponad dwieście umów na świadczenie usług finansowania zakupów
internetowych poprzez naszą bramkę płatności odroczonych i ratalnych Comfino.pl. Naszą
platformę płatności e-commerce przystosowaliśmy także, do płatności w sklepach
stacjonarnych, dzięki czemu mogliśmy nawiązać współpracę z międzynarodową siecią
salonów Depilconcept oraz szeregiem placówek medycznych, stomatologicznych i salonów
urody.
W perspektywie kolejnych kwartałów będziemy koncentrować się na zwiększeniu skali
działalności projektu Comfino.pl, ze szczególnym naciskiem na pozyskanie kolejnych
partnerów w postaci platform dostawców oprogramowania SaaS, oraz sklepów
internetowych, a także nowych partnerów dostarczających finansowanie klientom
Comfino.pl
Kondycja finansowa Spółki w naszej ocenie jest dobra, co pozwala na realizację szeregu
inicjatyw, które powinny przyczynić się do dalszego rozwoju Spółki.
.